
גישור ארגוני
תהליך דיסקרטי ומובנה ליישוב קונפליקטים בתוך הארגון

בכל ארגון מתקיימות אינספור אינטראקציות בין אנשים עם סגנונות, עמדות, תרבויות ופרשנויות שונות.
זהו מרחב עשיר – אך גם אגיש. קונפליקטים הם חלק בלתי נפרד מחיי הארגון, ודווקא הטיפול בהם הוא שמאפשר לארגון לצמוח, להפיק תועלת מהשונות, ולשמור על תקשורת אפקטיבית, אמון ותחושת שייכות.
מחקרים מראים כי קונפליקטים לא מנוהלים גובים מחיר גבוה: פגיעה ביחסים בין עובדים ומנהלים, ירידה בתפוקות, ואף פגיעה בתדמית הארגון.
הנתונים מדברים בעד עצמם – ארגונים עם מעל 100 עובדים מדווחים על בזבוז של כ – 5 שעות עבודה שבועיות בממוצע לכל עובד, בעקבות קונפליקטים לא פתורים (CPP Global).
מתי נכון לפנות לגישור ארגוני?
קונפליקט בין קולגות שמכביד על האווירה והעבודה
מתח מתמשך בין עובד למנהל
יחסים שנשחקו או התדרדרו לאורך זמן
חיכוך בין מחלקות או צוותים
מקרים בהם העובדים מתפצלים לקליקות סביב קונפליקט
צורך בתיווך בין ההנהלה לוועד עובדים
תהליכי שינוי ארגוני שמעוררים התנגדות או חשש
איך זה עובד?
הגישור הארגוני מתנהל מול מגשרת ניטרלית, בדיסקרטיות, מתוך מטרה לאפשר לצדדים לקיים שיחה אמיתית ולהגיע להסכמות.
התהליך כולל שיחות פרטניות עם כל צד, ולאחריהן שיח משותף במטרה ליצור הקשבה הדדית, לזהות את נקודות המחלוקת ולבנות יחד דרכי פעולה שיאפשרו חזרה לשיתוף פעולה.
מה מייחד את תהליך הגישור הארגוני שלי?
דיסקרטיות מלאה לאורך כל הדרך
גישה מקצועית אך אנושית, המשלבת הבנה ארגונית עם רגישות בין אישית
תהליך קצר וממוקד שמאפשר חזרה מהירה לתפקוד ושיתוף פעולה
מיקוד בשימור מערכת היחסים לצד פתרון הקונפליקט
אפשרות לשיתוף פעולה עם יועץ ארגוני/משאבי אנוש לצורך הטמעה פנימית
כי יחסים טובים – הם הבסיס לעבודה טובה
גישור בארגון הוא לא סימן לחולשה אלא להפך - זהו כלי ניהולי חכם, שמחזיר את השליטה לידיים של הצדדים, מחזק את ההקשבה ומאפשר לפתור את הבעיה לפני שהיא מתפשטת.
מרגישים שמשהו תקוע בצוות או מול קולגה? זה הזמן לדבר.
מוזמנים ליצור קשר לתיאום שיחת הכוונה.