
בניית הסכמות בין צוותים
מתיאום חלקי – להסכמות שמשפרות ביצועים

בכל ארגון מתקיימת עבודה בין מחלקות, צוותים ותחומי אחריות שונים. לא פעם, הפערים ביניהם יוצרים קונפליקטים סמויים או גלויים – שמתבטאים בחוסר תיאום, כפילויות, עיכובים או תסכולים בין אנשי הצוות.
תהליך "בניית הסכמות בין צוותים" נועד לייצר שפה משותפת, הבנה הדדית והסכמות פרקטיות בין מחלקות – מתוך בירור הצרכים, עיבוד החסמים והובלה של כלל הגורמים לתיאום, שיתוף פעולה ויעילות גבוהה יותר.
מה כולל התהליך?
אפיון המצב הקיים - מיפוי אופן העבודה כיום, זיהוי החסמים וחוסר התיאום בין הגורמים המעורבים.
היכרות עם נקודות המבט בתוך המערכת - שיחות פרטניות וקבוצתיות עם מנהלים ועובדים להבנת נקודות מבט שונות וצרכים ייחודיים.
פגישות משותפות בין הצוותים - שיח פתוח על קשיים, ציפיות ותפיסות תפקיד. יצירת מפה משותפת של אינטרסים ומטרות.
בניית הסכמות ודרכי פעולה חדשות - גיבוש פתרונות מוסכמים והגדרת מתודולוגיה לעבודה מתואמת בין הצוותים.
למי זה מתאים?
לארגונים שבהם מתקיים חוסר תיאום, תקשורת לקויה או שיתוף פעולה חלקי בין צוותים או מחלקות. במיוחד כאשר הדבר משפיע על קידום תהליכים, עמידה ביעדים או אווירה צוותית.
התועלות בשטח – מה משתנה בפועל?
✔️ תיאום עבודה ברור בין צוותים
✔️ הפחתת חיכוכים ותחושת תקיעות
✔️ חיסכון בזמן, אנרגיה ומשאבים
✔️ שיפור באווירה ובמערכות היחסים
✔️ תרבות ארגונית שיתופים וברורה יותר