top of page

קורס גישור לארגונים

תקשורת בין אישית בעבודה

בעולם רווי דעות, פרשנויות, תרבויות והשקפות עולם שונות, הקונפליקט הוא חלק אינטגרלי מחיי היומיום.

גישור, בנוסף להיותו דרך אלטרנטיבית לניהול סכסוכים, הוא גם שפה ודרך חיים המסייעת להתנהל ולנהל מערכות יחסים בהדדיות, יעילות ופשטות.

בעסקים ובארגונים מנהלים מערכות יחסים, וכטבעם של אינטראקציות בין אישיות, יש גם מורכבויות ומחלוקות.

 

המומחיות בגישור היא לזהות את הניואנסים, הצרכים והאינטרסים אצל כל אחד מהצדדים ולדעת לגעת באותן נקודות שיקדמו את השיח, יניעו לפעולה ויעזרו להשגת המטרות של האדם והארגון.

קורס גישור לארגונים

תוכנית הכשרה למנהלים שמה דגש על כלים יישומיים למנהיגות גישורית בארגון. הקורס משלב בין תוכן תיאורטי לתרגולים מעשיים ומקנה:

מיומנויות גישור

לימוד חשיבה גישורית

תרגול מעשי של חשיבה גישורית

מיומנויות תקשורת

טכניקות ומודלים גישוריים (הגישור הפרגמטי, הנרטיבי והגישה השיתופית).

 

הקורס מורכב ממספר מפגשים כאשר בכל מפגש לומדים כלים וטכניקות מעולם הגישור תוך חיבור לעולם העבודה והארגון הספציפי.

במהלך כל מפגש יערכו סימולציות ותרגילים שונים המותאמים לחיי היום יום של המשתתפים, ונשלב בטיפול מקרים שיביאו המשתתפים מהשטח.

פירוט הנושאים בקורס:

מפגש 2: עוצמת הדיאלוג

הדיאלוג הבינאישי 

תקשורת אפקטיבית

הקשבה פעילה

שימוש בשאלת שאלות 

הדיאלוג התוך אישי 

הסגנון האישי במצבי קונפליקט

איך אני מגיב למצבים שונים?

אילו תגובות מקדמות ומטיבות? אילו לא? ומה ניתן לעשות מולם? 

מפגש 4: חשיבה יצירתית

גישת יש מיש

מציאת פתרונות מתוך ארגז הכלים הקיים באמצעות יצירת קשרים חדשים.

ששת כובעי החשיבה של דה בונו

סיעור מוחות באמצעות כובעי חשיבה

(רגשית, יצירתית, ביקורתית, חיובית, עובדתית וחשיבה על חשיבה).

נלמד להשתמש בששת הכובעים ככלי לסיעור מוחות הנוגע בכל זוויות הקונפליקט ואיך ליצור פתרונות דרך שימוש בשיטה זו.

מפגש 1: יסודות הגישור

תפיסת העולם הגישורי

יסודות ועקרונות הגישור

שיתוף פעולה הדדי

צרכים ואינטרסים

שיטת הגישור הפרגמטי

ניהול משא ומתן הדדי

תרגול ליישום השיטה הלכה למעשה

סיכום ומשימות למפגש הבא

מפגש 3: הסיפור שמאחורי המסר

סגנונות בסיפורי הקונפליקט

לאן הם מובילים אותנו?

מהי הקשבה כפולה?

איך יוצרים דיאלוג בונה באמצעות טוויסט בעלילה?

 

נלמד לזהות מתוך הדיאלוגים בארגון ומדוגמאות שיעלו מהשטח את הצרכים, השאיפות והאמונות של הדובר ואיך זה יכול לקדם אותם בארגון.

טרם המפגשים תערך פגישת אפיון ותצפית על מנת להתאים את הסימולציות והתרגילים למשתתפי הסדנה.

 

הפרטים הטכניים:

קהל יעד: מנהלי צוות, מנהלי תיקי לקוחות, נציגי שירות ומכירה

מספר משתתפים: 12-18

מיקום: חדר הדרכה עם לוח, מקרן וחלל שבו ניתן לשבת במעגל.

*ניתן להזמין מפגש אחד מתוך הקורס.

bottom of page