top of page

הצבת גבולות בעבודה

איך קובעים גבולות מול לקוחות, ספקים ועובדים

באינטראקציה היומיומית שלנו עם אנשים אנחנו נחשפים לכל מיני סיטואציות בין אישיות בעבודה, בבית, בקהילה, עם הילדים, ההורים, הלקוחות, העובדים ועוד. לעיתים גם מבקשים מאיתנו דברים וגם להיהפך אנחנו מבקשים מאחרים. זה לגיטימי וטבעי. אבל מה קורה כשמבקשים מאיתנו דברים שלא מתאימים לנו?

יש סיטואציות בחיים שאנשים פונים אלינו בבקשה שלא מתאימה לנו, משהו בבקשה לא נראה לנו. (אגב, זה לא חייב להיות בקשה זו יכולה להיות אמירה שגורמת להרגיש חוסר נוחות).

Working Out Together

איך מזהים שעבר הגבול?

 את הכללים אתם קובעים. אין כאן נכון או לא נכון. אחד יכול להרגיש נוח עם אותה בקשה או אמירה והשני ל, וזה בסדר. כל אחד והגבולות שהוא מציב.

 מרגישים! כן כן, תנו לעצמכם להרגיש. אל תזלזלו במה שאתם מרגישים וחשים. גם אם אתם חוששים שאולי התחושות שלכם מטעות אתכם, אל תמהרו לזרום עם המאמירה או הבקשה. בקשו יום יומיים לחשוב ורק אז אחרי שעבר קצת זמן נסו לחשוב על הדברים שוב. לתחושות בטן יש משמעות חשובה מאוד!

שפת גוף - אם אתם מרגישים בסיטואציה ששפת הגוף שלכם משתנה. הופכת ליותר סגורה - כנראה שהסיטואציה לא נוחה לכם ונחצה גבול.

 

איך קובעים גבולות?

לפני שמְתַקְשֵׁרִים את הגבולות והקווים האדומים שהצבתם, חשוב לקבוע את הגבולות בינכם לבין עצמכם. כדי לקבוע ולשרטט קודם כל לעצמכם מהם הגבולות ניתן לשאול מספר שאלות.

שאלות אלו הן שאלות כלליות שמתאימות לניהול משא ומתן, לתקשורת מול לקוחות, ספקים ועוד.

מה חשוב לי שיתקיים מול הלקוח / ספק / מנהל?

איך אני רוצה שהתקשורת מול הצד השני תתקיים? (למשל, מהם זמני הספקת המוצר? באילו שעות אפשר לפנות אלי? ועוד..)

עם מה אני לא ארגיש בנוח? (למשל, שהלקוח יבקש שירותים מעבר למה שסוכם, שיפנה הרבה פעמים)

איפה ניתן להתגמש?

אילו דברים הם בסדר שאעשה אקסטרה?

מהם הקווים האדומים שלי?

מהם הדברים שאיתם לא תרגישו בנוח / שלא יהיו נעימים להם?

למשל לקוח אומר "אין לי כסף, בקושי מסיים את החודש, אפשר הנחה?"

אמירות כאלו יכולות להיות חציה של קו אדום שחשוב לכתוב אותה ולהחליט איך אתם מתמודדים אותה.

האם עושים מעבר למה שהחלטתם (מעבר לאקסטרה שלכם) או שמבהירים בצורה נעימה שנעשה כל מה שהוסכם בתיאום הציפיות (הסכם, חוזה, הצעת מחיר וכו).

 

הגדרה כללית של הקווים המנחים תסייע לתקשר אותם לצד השני בין אם זה מנהל, עובד, ספק או לקוח.

ברגע שיש לכם הגדרה של הגבולות שלכם תוכלו לדבר אותם בתיאום הציפיות המקדים בניכם וכך למנוע קונפליקטים. 

איך יודעים מה הגבולות שלנו ->> שואלים את עצמנו שאלות! 

במדריך לשאילת שאלות תוכלו למצוא שאלות שיכולות לסייע לכם לזהות מה חשוב לכם ומהם הגבולות שלכם. 

מוזמנים להוריד ->> המדריך שאילת שאלות

אם יש לכם קונפליקט שאתם רוצים לפתור, אני מציעה ייעוץ טלפוני או בזום להכוונה אונליין לקבלת פתרונות ויצירת הזדמנויות, לחצו כאן לפרטים>> ייעוץ והכוונה אונליין במצבי קונפליקט

לכל שאלה, אשמח לשמוע ממכם,

כינרת שמעיה - מייצרת הקשבה להסכמות

bottom of page